lördag 10 maj 2008

Stora prinsessan

Vår lilla tjej har blivit stor! Efter en månad och åtta dagar har hon växt ur babykorgen. Så idag har jag tagit fram spjälsängen och monterat i hop den. Utan besvär... faktiskt. Under själva ihopsättandet upptäckte jag att man inte kan sänka själva liggdelen utan att plocka isär hela sängen. Mycket irriterande. I och för sig kanske man inte höjer och sänker sängen så mycket, men jag trodde faktiskt att man inte skulle behöva ta i sär HELA sängen för att förändra höjden.

För något år sedan köpte jag och sambon nya soffor. Vi hade bestämt oss för ett par snygga tygsoffor, men i slutänden blev det svarta skinnsoffor (sånna där fyrkantiga och inte fluffiga gammaldagsa.) Jag hade verkligen inte tänkt mig skinnsoffor till att börja med, men sedan ett tag tillbaka (typ en månad) är jag VÄLDIGT nöjd med att vi inte har tygsoffor. Prinsessan får ibland upp lite mat när hon rapar och eftersom vi oftast sitter i soffan vid dessa tillfällen så kan det hamna en del klegg på dynorna. Tack vare skinnsofforna behöver jag bara hämta trasa och vatten och torka bort och slipper tvätta överdrag stup i kvarten. Smidigt!

Inga kommentarer: