fredag 13 juni 2008

Syrenslakt

Apropå det här med värme... Några dagar efter att vi stängt av värmen blev det kallt ute igen. Är inte det rätt typiskt? Jag och lilla prinsessan har fått ha på oss långärmat inne för att inte frysa. Dessutom har det regnat de två senaste dagarna. Inte bra, med tanke på att vi ska dränera i helgen. Grävmaskinen förstör så mycket mer om marken är fuktig. På tal om dräneringen så har vi en väldigt vacker och stor syren precis intill huset. Den har vi tyvärr varit tvunga att ta bort. Synd tycker jag. Den gick inte att flytta heller, eftersom den var så stor. Jag får trösta mig med att jag har två syrenbuskar kvar på tomten. Eventuellt måste vi ta bort en till, men jag håller tummarna för att vi ska slippa.


Innan sambon sågade ner hela busken tog jag ett stort fång blommor och blad och satte i den största vasen vi har, så nu luktar det gott i hela huset. Syrendoft är verkligen sommar för mig.

Inga kommentarer: