lördag 15 november 2008

Lampfynd

I dag har den lilla familjen varit på utflykt till det närliggande köpcentrat. Vi var egentligen ute efter en resesäng till lilla prinsessan, men vi kom hem med lite fler grejer än så. Vi hittade en kökslampa som jag blev väldigt förtjust i. Sambon är fortfarande lite skeptisk till den, men när den sitter uppe tror jag att han kommer att tycka att den är snygg. Vi fyndade också en lampa till lilla prinsessan. Det dröjer länge innan hennes rum är färdigt, så den här lampan får sitta i vårt sovrum ovanför spjälsängen. Hon tycker att den är finfin.



Vi har också valt tapeter till vardagsrummet. Det blir en helgrå tapet på tre väggar och en fondvägg på den fjärde, tror jag. Sambon och jag är inte riktigt överens än. Han har något emot fondväggar, medan jag tycker det är jättesnyggt. Denna fondvägg är dessutom inte skrikig på nåt sätt. Det är bara lite mönster på den. Vi får se om jag kan övertala honom...



Innan tapeten kommer upp måste vi sätta upp taklister och fönsterfoder, så vi har ett tag till på oss och fundera. Dessutom ska golvvärmen läggas och det tar ju några dagar. Vi får se om vi hinner innan jul. Det vore dock mysigt att kunna göra julfint där inne och ha en gran.

Inga kommentarer: