tisdag 27 januari 2009

Jag har en copycat

Vi har efter ett och ett halvt år i rucklet äntligen fått igång det trådlösa nätverket. Nu kan jag sitta och surfa var jag vill. Favoritplatsen är så klart i sängen, men soffan är inte så dum heller.

Jag har hitills inte skrivit så mycket om mitt nya arbete eller mina arbetsuppgifter. Det kanske inte kommer att bli så mycket i fortsättningen heller, men en sak måste jag berätta. Jag har fått en "copycat". En av mina nya arbetsuppgifter är att skriva artiklar och en av dessa artiklar har blivit kopierad. Rakt av. Med "pratminus" (citat) och allt. Den är upphovsrättsskyddad, så jag skulle kunna göra en grej av det, men jag lutar mig tillbaka och ler nöjt. Imitation är den största formen av smicker.

1 kommentar:

Patrik sa...

Så sant, så sant. Internet har tyvärr blivit en grogrund för mycket sånt här snatteri. Men som sagt, det är ju bara att ta åt sig av sådant beröm!!
/P