lördag 28 mars 2009

Sommartid, trots allt

Vi går mot ljusare tider trots att det är flera meter snö på tomten. Det är dags att ställa om till sommartid igen. Vi förlorar en timme natten till söndag. Glöm inte att det är fram klockans visare ska vridas. För er som har lätt att glömma detta har jag en liten ramsa jag brukar köra med. På våren ser man FRAM emot sommaren och på hösten ser man TILLBAKA på sommaren.

Engagemanget för en rättvis och miljövänlig värld är stor. I kväll släcker miljontals männsikor världen över lyset i en timme för att kämpa mot global uppvärmning.


Världen förenas i en enkel handling. Jag tänkte bege mig ut på stan och ta en före och en efter bild. Släcker du i kväll?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag släckte redan kl. 20 och har haft släckt fram till nu. Så mysigt med massa ljus! Mamma och pappa var på vårdkasen för att se om det var mycket nersläckt men de tyckte inte att det var så jättestor skillnd. Hopppas att allt är bra! Kram jeanette

Anonym sa...

Ja, vi släckte också. Men det var lite skralt engagemang hos våra grannar där det lyste både lite här och där.
Kram från Gbg
ps. här blommar krokusen.....ds