onsdag 29 april 2009

Prinsessan på ärten

Men hallå! Varför får jag inga kommentarer? Inte ens på min felstavade rubrik i förra inlägget. Jag ser ju att jag har besökare varje dag...

För övrigt skulle jag vilja att John Blund flyttade hem till oss. Lilla prinsessan är helt omöjlig på nätterna just nu. Hon tycker det är helt onödigt att sova, så nu har hon fått smeknamnet lilla prinsessan på ärten. Ni vet sagan om prinsessan som inte kunde sova för att det låg en ärta under madrassen. HC Andersen har skrivit den.
Följande konversation utspelade sig i går efter en mycket tjorvig kväll, med ett barn som inte hade några planer på att foga sig efter våra ideer vad gäller sovschema.
Jag: Undrar varför lilla p har så svårt att sova?
Sambon: Hon är nog inne i en fas.
Jag: Då är hon ju alltid i en fas i så fall.
Sambon: Ja fy FASen...

3 kommentarer:

MVH sa...

okej!
Men du har ju felstavat i rubriken på förra inlägget, HUUUUU!!!
;-)

Anonym sa...

Vi har en som tjatar varje kväll att det inte alls är natt. Och så är han fullständigt dödstrött på morgonen när vi ska till dagis. Försöker få honom att förstå sambandet men har inte haft någon framgång ännu.
Kram gbg

Anonym sa...

hmhmhmmm.........
det var länge sen det kom några nyheter.......
Hoppas att allt är bara bra med er!
/gbg