tisdag 9 juni 2009

De små projekten

Det finns alltid saker att göra när man bor i hus, har jag hört många säga. Visst är det så, men det känns roligt nästan jämt. Jag har dragit på mig massor med småprojekt som jag håller på med för tillfället, som inte riktigt är husrelaterade.

För det första håller jag på att sticka en kofta till lilla prinsessan. Jag hade tänkt att hon skulle ha den under kyliga sommarkvällar, så det är bäst att jag rappar på med stickandet.


För det andra ska jag skrapa ren min gamla gunghäst och måla om den till dess att lilla p kan använda den. Min farfar har snickrat den och jag håller den väldigt kär.


Och det tredje projektet har jag i princip avslutat. Lilla prinsessan bor för tillfället i ett rum som inte är renoverat i väntan på att hennes rum ska bli färdigt. Det har känts väldigt provisoriskt så nu har jag gjort slag i saken och hängt upp lite tavlor som jag hade när jag var liten, en igelkotthängare som hon fått av en vän till mig och wallies med hundar. Vovvar är lilla P:s absoluta favoritdjur alla kategorier.




3 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja ojojoj, vi har mängder av projekt. Värst är det ju med de som man inte kan påverka. Jag vill ha ridbanan klar i sommar, det kan jag inte fixa själv utan är beroende av att K gör det... Jag är en otålig själ ;0)

~Livet i byn

Its a house sa...

Jag tror jag anar vem du fått tipset från =) Hon har hunnit skvallra att det finns fler dårar som vi som ger sig in i gigantiska renoveringsprojekt. Ska bli kul att följa er resa!

Anonym sa...

Vilken underbar gunghäst!