måndag 23 november 2009

Ser med nya ögon på tysk kommunikation

Jag har och har haft bråda dagar ett tag nu och det syns här på bloggen. Det blir inte mycket skrivet här, för jag har helt enkelt prioriterat annat.

Under en veckas tid har jag varit i Frankfurt och diskuterat kommunikation och information med ett gäng tyskar. Det var oerhört spännande, lärorikt, intressant och ögonöppnande. Det finns många likheter mellan våra länders sätt att arbeta, men också många olikheter. De satsar till exempel inte alls lika mycket krut som oss på internet. De ser inte riktigt vitsen med internet. För mig kändes det konstigt. Jag har alltid tyckt att Tyskland har varit ett välutvecklat västerland, men tydligen inte på Internetfronten.

En annan anledning till att jag inte har bloggat är att jag har varit rejält förkyld. Helt däckad, men inte i en influensa med knorr, utan en helt vanlig förkylning. Naturligtvis smittade jag lilla prinsessan, så hon var sjuk när jag åkte till Tyskland. Det var inte kul att lämna henne då. Tur att hennes pappa är proffs på att ta hand om en sjuk liten tjej.

Det har inte hänt något i rucklet sedan förra inlägget. Inte vad gäller själva husbyggandet i allafall. Bara lite småsaker som pepparkaksbak och julpyssel. Återkommer lite längre fram om detta.

Inga kommentarer: