måndag 24 maj 2010

Hallonbuskarna, ett ogräs?

Jag har bestämt mig för att göra i ordning trädgården, för nu har jag ledsnat på att den ser ut som skrutt. Vi har bara skjutit det på framtiden för att det är så mycket annat som går före hela tiden, först huset sedan trägården, bestämde vi oss för när vi köpte huset. Men som sagt var, nu har jag ledsnat.
I går tog jag och grävde upp alla hallonplantor som har självsått sig i rabatten med tulpaner och flyttade dem till ett lämpligt ställe i trädgården. Jag gillar hallon jätte mycket, men inte bland tulpanerna. De är som ett ogräs som breder ut sig överallt.

Det är grannens hallon som sprider sig till oss, men det lustiga är att deras egna hallon knappt växer, men hos oss frodas de som bara den. Konstigt. Få se om våra nya grannar kan få liv i dem igen.

Inga kommentarer: