söndag 4 september 2011

Nya badrummet i bilder

Nu kan vi duscha och gå på toaletten på övervåningen. För två år sedan stängde vi ner badrummet där. Planen var att det skulle bli färdigt rätt kvickt, men det har tagit tid. Här i rucklet jobbar vi inte som i "Extreme Home Makeover" Det tar mer än en vecka för oss att bygga ett hus. Helt klart.

Badrummet var riktigt sunkigt och gammalt när vi köpte huset. Tyvärr inte originalinredningen från när huset byggdes, utan en hemsk 1970-tals inredning.


Så här ser det färdiga resultatet ut. Som synes har vi flyttat fönstret. Det kändes inte bekvämt att ha fönstret i duschen.


Jag är riktigt nöjd. Det är helt underbart att inte behöva springa ner en våning mitt i natten när lilla prinsessan vill ha vatten eller kissa.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusigt! En klar förbättring./Helena

Från ruckel till palats sa...

Vad roligt att du tycker det.

Anna sa...

Hej! Jag tänkte fråga dig om det är ok att jag använder mig av din bild på det gula äpplet till ett inlägg i min blogg? Jag ska nämligen lägga upp ett recept på ett äppelmos jag gjort. Jag kommer självklart att länka till dig och berätta att det är dina foton.

Bilden jag syftar på finns här: http://rucklet.blogspot.com/2008/09/beslutsngest.html

Mvh, Anna

Från ruckel till palats sa...

Hej Anna! Vad roligt att du hittat hit. Visst får du låna bilden. /Maria

Anna sa...

Hej igen Maria och tack för att jag fick använda mig av ditt fina foto. Nu har jag också läst igenom hela din blogg och måste säga att det är jättehärligt att kunna läsa om er renovering! En av mina drömmar är att själv ha ett hus att renovera tillsammans med min sambo i framtiden. Vad jag har förstått det som så har ni gjort majoriteten av allt jobb själva, har jag rätt? I alla fall byggnadsmässigt. Hur gjorde ni med installation av el och att dra rör? Jag vill själv bygga så mycket som det bara går själv. Och jag ser så fram emot en helt egen trädgård som man kan njuta av och skörda från. Den här bloggen är helt klart en inspirationskälla!

Mvh, Anna