torsdag 28 juni 2012

Sommarprojektet

Jag och maken har funderat på att bygga en lekstuga sedan förra sommaren. Lilla prinsessan har varit måttligt intresserad av detta, tills nu. Hon har varit hemma hos en kompis som har en lekstuga, så nu har hon greppat vad det handlar om. Hon är stormförtjust berättade för mig att hon ska ha kex och tuggummi i sin lekstuga, precis som kompisen har. Vi har med andra ord fått en riktig blåslampa i rumpan vad gäller sagda stuga.

Maken har börjat räkna på hur mycket virke vi behöver och jag har sagt hur jag vill att stugan ska se ut. Jag vill att den ska likna vårt hus och tänker mig något sånt här:


Jag planerar att jag ska plantera smultron, jordgubbar och blåbär runt stugan, så lilla prinsessan kan gå och plocka när andan faller på. Sedan måste hon få balkonglådor på sin stuga. Färgerna inne i stugan får lilla prinsessan själv välja och hon säger att hon vill ha rosa och lila. Inte min favoritfärg, men hon får bestämma.

1 kommentar:

Lena sa...

Varje lite prinsessas dröm är väl en egen liten "borg" att husera i. Lycka till.