onsdag 20 augusti 2008

Lekdate

I dag har lilla prinsessan haft två lekkompisar på besök. Väldigt trevligt för mig att få lite vuxensällskap, men lilla p var allt annat än sällskaplig. Hon sov större delen av tiden när de var här. Inte mycket att göra åt. De är ju trots allt bebisar.
Mammorna bjöd jag på denna kaka.


Receptet hittade jag på en blogg brukar läsa. Här finns många smaskiga recept. Jordgubbarna på kakan är inte nyplockade. Det syns att några av dem fortfarande är frusna. De är dock plockade i sommar.
Under den gångna helgen tog jag och sambon tag i bären i vår trädgård. Vi plockade tio liter röda vinbär som vi gjorde saft av. Dessutom plockade jag en stor bunke körsbär som jag gjorde sylt av. Det var dock inte helt lätt att få ner bären. Vårt körsbärsträd är fyra meter högt, så man måste nästan vara cirkusartist för att nå bären. Jag stod och vinglade högst upp på en stegen och nådde inte alls upp till toppen. Nåja, fåglarna måste ju få nåt att kalasa på också.

Inga kommentarer: