onsdag 21 juli 2010

Min iPhone är trasig

Min iPhone har gått sönder och jag skickade den på lagning för åtta veckor sedan, något som försäkringsbolaget sa skulle ta två till tre veckor. En knapp som gör telefonen ljudlös fungerade ej och skalet på telefonen var sprucket.

När det gått fyra veckor ringde jag försäkringsbolaget och frågade vart min telefon tagit vägen. Kvinnan som svarade sa: Ja det förstår jag att du undrar. Sånt här brukar bara ta fem dagar. Hon skulle kontrollera vad som hänt telefonen och ringa upp mig. Jag fick uppfattningen att hon skulle ringa samma dag. När jag inte hört något på ett par dagar ringde jag upp dem igen och fick besked av en annan kvinna att hon skulle maila kvinna 1 som skulle ringa upp mig, men inget samtal kom.

Efter fem veckor ringer jag upp ytterligare en gång och pratar med en tredje kvinna som hänvisar till ansvarig handläggare för ärendet. Då fick jag äntligen något besked. Bolaget som skulle laga telefonen saknade delar och väntade på dem. Inom två veckor till skulle jag få telefonen.

Döm om min förvåning när jag häromdagen öppnade paketet med den tillbakaskickade telefonen och finner den i samma skick som när jag skickade in den. Det vill säga: TRASIG!
Fick mobillagningsföretaget inte tag på några reservdelar, eller vad är det frågan om? Hur svårt kan det vara att byta ett skal på en iPhone?

Skalet är fortfarande sprucket, vilket gör att det lätt kan tränga in vatten och fukt, vilket kan skada elektroniken och förstöra telefonen totalt. Knappen som gör telefonen ljudlös är fortfarande lös och åker ur sitt läge.

Jag har inga planer på att betala 1500 kronor för något som inte är lagat, så jag ringer upp försäkringsbolaget ännu en gång. De meddelar att jag måste skicka in telefonen igen, för att de ska kunna göra en bedömning av telefonens skick och om den går att laga. Gör den inte det så får jag en ny.

I kväll har jag suttit och filat på ett mail till försäkringsbolaget och jag räknar med att mitt ärende får högsta prioritet. MORR!

2 kommentarer:

Hans Taraldsson sa...

Jaha ja, man kan bara säga en sak: Lycka till!

Unknown sa...

Själv hade jag skickat in den till iPart.se, skickar du telefonen på måndag så har du den tillbaka reparerad på onsdag. Billigast i Sverige dessutom!