lördag 10 juli 2010

Grillning och altanbygge

Vädret gör att blogglusten är väldigt dämpad, men nu har jag en del att blogga om, så den närmsta veckan kommer jag att göra ett inlägg varje dag om bygget av vår nya altan. Jag och maken hade tänkt oss en altan med tak. Altanen kommer att sitta på framsidan av huset eftersom det är söderläge där. Med andra ord kommer vår altan även vara farstukvist.

Taket som vi tänkte oss har den senaste tiden inte känts rätt för huset. Så nu i sista stund har vi tänkt om. Vi kommer i stället för tak, bygga en balkong ovanpå altanen. Jag hittade ingen riktigt bra bild när jag försökte googla fram ett foto av hur det skulle kunna se ut. Detta är väl det som kommer närmast. Jag tror att det kommer att bli superhärligt att kunna öppna balkongdörren alla varma sommarmornar, ta ut kaffet och tidningen och sitta där ute i solen.

Sedan har jag ett tips till alla grillsugna. I väntan på att altanen ska bli färdig och vi kan köpa en ny grill har vi köpt en grillhink. Den är liten, praktisk och fungerar förvånansvärt bra. Vi har använt den ett par gånger nu och är mycket nöjda. Du hittar den på Coop.


Jag har hittat ett salladsrecept (i senaste Elle) som passar mycket bra till grillat kött. Melonsallad med halloumi och pinjenötter. Den är fräsh och god. Vi åt grillat nötkött till. (Klicka på bilden så kan du läsa receptet)

Inga kommentarer: