torsdag 18 september 2008

Beslutsångest

Det skär i hjärtat när ens barn mår dåligt. Lilla prinsessan fick feber efter sprutan och var inte pigg i gårkväll och i dag på förmiddagen. Usch, vad liten man känner sig när det inte finns något man kan göra för att hjälpa till. Utom att ge henne alvedon förstås. Hon har sovit mycket och nu mår hon mycket bättre. Febern är borta och hon ligger och "pratar" på sin filt i vardagsrummet och leker med nallarna.

Eftersom det inte dröjer så länge innan vardagsrummet är färdigt har jag börjat fundera över hur vi ska möblera och vad vi ska ha på väggarna. Jag och sambon har kommit överens om att göra en canvastavla (foto på målarduk) och hänga ovanför skänken vi ska ha i vardagsrummet. Enda problemet vi har är att vi inte kan bestämma oss för vilket foto vi ska välja. Vilken tycker du är finast? Lämna gärna en kommentar! Vill du se bilderna i större format är det bara att klicka på dem.





4 kommentarer:

Tineling sa...

Oj vad svårt! Men jag röstar nog på det gula äpplet :)

Anonym sa...

Det är verkligen svårt. Förstår att ni har beslutsångest! Jag tror att jag gillar äpplena och vinbäret bäst. Det beror ju på vilka möbler ni har, tapeter osv.
//Jeanette helaharligheten.blogg.se

Anonym sa...

Tack för din kommentar! Var bor du någonstans om man får vara nyfiken o fråga? :)

Finns det bilder på ditt vardagsrum? Lite lättare då att se vilken bild som passar :)

Anonym sa...

Jag tycker du kan ha de svarta sofforna, en vit bas och så ändrar du tavla och accentfärger lite smått i kuddar, gardiner, löpare, ljuslyktor kanske efter årstid. Det var fina säsongsbilder du tagit. Ex. äpplet om våren (älskade bilden på det gröna äpplet!) och nu till hösten tycker jag du ska ta det där fotot längst ner, det hade passar bra! Fast då kanske det är lättare med vanliga foton som du sätter in i ram, lättare att gömma undan än en canvastavla :P