onsdag 15 oktober 2008

Olika typer av muggar

Igår åkte jag, lilla prinsessan och mormor till Ikea. Det var riktigt roligt med en utflykt. Sessan skötte sig exemplariskt och var glad hela dagen. Bredvid Ikea ligger det en mycket trevlig butik som säljer märkesporslin. Jag råkade få med mig fyra muggar därifrån. Jag och sambon är verkligen inte i behov av några dricksmuggar. Vi har så många att vi kan gödsla med dem, men dessa är så fina att jag inte kunde låta bli. De heter Swedish grace och är från Rörstrand. Jag älskar den serien.

En sorts mugg är vi dock i behov av, det vill säga en toalett. Vi ska snart börja bygga den, men det kommer nya saker emellan hela tiden. Först måste vi byta alla fönster i huset, vilket sambon håller på med nu. Sedan måste vi skotta igen garagenerfarten ute innan det blir vinter. Sanden tog slut under helgen när svärmor och svärsystrarna var och hjälpte till att skotta. Sambon har beställt ny sand, men det tar ju ett par dagar innan den kommer. Saker och ting tar alltid längre tid än man tror. Sambon trodde att vi skulle vara färdiga med både vardagsrum och badrum innan jul, men han har insett att det inte är möjligt. Jag har hela tiden trott att vi bara skulle hinna vardagsrummet och det visar sig att jag med största sannolikhet har rätt. Å andra sidan har vi ju hunnit mycket annat. Sambon är så duktig som är hemma och sliter medan jag är och vilar upp mig hos mamma och pappa.

Inga kommentarer: