lördag 19 juni 2010

Fanfarer och trumpeter

I dag är en stor dag. En milstolpe har passerats. Nä, jag pratar inte om kronprinsessan Viktoria och herr Daniel Westlings bröllop. I mitt liv har något långt mycket viktigare skett. Jag har i dag inte ätit godis eller druckit läsk på två år. TVÅ ÅR! Ett stort hurra för mig!

Det är riktigt roligt att kunna konstatera att jag gjort mig av med dessa laster. Jag har inte heller några planer på att börja äta godis eller dricka läsk heller. Jag gör det kanske om jag blir sugen, men jag tror ärligt talat att jag klarar mig utan. Ett kolsyrat vatten med smak fungerar precis lika bra som läsk och har inga E-nummer i sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Bra gjort!
Att sluta äta godis är något som jag också skulle må bra av (dricka har jag aldrig gillat) men jag tar mig aldrig i kragen så jag kommer ur träsket...
Återigen - bra jobbat!

//Tessan

Från ruckel till palats sa...

Tack tack! Jag känner mig rätt nöjd faktiskt. Nu är det inte så jobbigt heller ska jag säga. Sötsuget har ju försvunnit.