måndag 3 mars 2008

Matprat

Från och med i dag kan vi laga mat i vårt nya kök. Det känns helt fantastiskt! I går satte vi upp köksfläkten och oljade in bänkskivan. Det som återstår att göra i köket är lite pyssel (så som att sätta upp tapeter), men det känns som ett stort lyft att kunna laga mat! Bilder kommer så småningom.

Nu har jag drygt 2,5 vecka kvar att jobba innan jag går på mammaledighet. Vikarien har kommit och det är väldigt skönt, men samtidigt jobbigt. Skönt, för att jag kan lasta på henne en massa jobb, men jobbigt eftersom jag måste komma i håg allt jag ska introducera henne i. Jag tror hon kommer axla manteln finfint, när hon har blivit lite varm i kläderna. Det verkar vara en tjej med huvudet på skaft.

Under hösten har vi varit ett gäng från jobbet som träffats en gång i månaden på temat matresan. Vi har helt enkelt lagat och ätit mat från olika länder runt medelhavet. Det har varit väligt trevliga tillställningar och fantastiskt god mat(och gott vin). I morgon börjar vi om och temat är hemligt denna gång. Ska bli så spännande. Eventuellt kanske jag lägger ut någon bild på rätterna vi har lagat... Vi får väl se...

Inga kommentarer: