måndag 17 mars 2008

Nedräkning

I dag påbörjar jag min sista vecka på jobbet (för det här året). Jag ska jobba ungefär 22 timmar till innan jag påbörjar min föräldraledighet. Bara 22 timmar! Visst ska det bli skönt att få vara hemma, men samtidigt vill jag vara kvar på jobbet. Det kommer att hända så mycket roliga saker som jag missar detta år. Å andra sidan får jag ju faktiskt förmånen att vara hemma med mitt barn. Det är svårt det här. Känslorna går lite berg- och dalbana inför att vara hemma. Jag tror dock att jag inte vill nåt annat än att vara hemma, när barnet väl har kommit.

I kväll ska jag på personalfest. Det ska bli rikigt roligt. Hoppas vi får god mat och trevlig underhållning. Det brukar det i och för sig alltid vara, men i dag tror jag att det är nåt extra speciellt, för de som sitter i festkommittén är väldigt hemlighetsfulla. De har låst dörren till fikarummet och smyger omkring och viskar.
Återkommer med en rapport om hur det var i morgon.

Inga kommentarer: