fredag 21 mars 2008

Ovanlig påsk

I dag är det långfredag och min första dag som föräldraledig. Det blir en ovanlig påsk i år av flera anledningar. Jag kommer inte att åka hem till mina föräldrar till exempel. Det brukar jag ALLTID göra på påsken. Men i år törs vi inte, med tanke på att bebisen kan komma när som helst.

Det var en sorglig dag på jobbet i går. Det känns trist att inte vara där på så lång tid. Min närmsta kollega gav mig en stor bukett tulpaner. De var fantastiskt fina. Jag blev jätteglad och rörd över dem.



Vi har också hunnit med att göra färdigt babykorgen, så nu kan bebisen få komma när den vill. Allt är förberett!



Personalfesten, som jag lovade att komma med en uppdatering om blev väldigt lyckad. Det visade sig att vi inte alls skulle hålla till i personlamatsalen på jobbet, utan på ett ställe som heter Metropol. Det har varit en biograf för många många år sedan, men nu är det en jazzklubb. Jobbet hade hyrt hela lokalen så vi fick vara helt i fred från andra gäster. Vi blev bjudna på påskbuffé, som jag tycker liknar julbord ganska mycket. Enda skillnaden var att det serverades mer ägg.
God underhållning blev det också.

Tidigare har jag skrivit om ett kexchokladomslag och att det stod på att den var röntgenkontrollerad. Jag blev så nyfiken att jag mailade Cloetta och frågade vad det betyder. Nu har jag fått svar och det visade sig att det var den tidens kvalitetskontroll. De röntgade godiset för att kolla så att det inte fanns nötskal och stenar i dem. Intressant.
Dessutom undrar nu Cloetta om de kan få kexchokladomslaget av mig, för det är tydligen ett av omslagen de inte har kvar i sitt arkiv. Det kan de väl få, jag har ju ingen användning av det.

Inga kommentarer: