söndag 20 juli 2008

Barndop med överraskningar

I går lämnade vår lilla familj Rucklet för att åka på barndop av lilla prinsessans kusin. Det blev en mycket trevlig tillställning med en stor överraskning. Barnets föräldrar passade på att gifta sig samtidigt som dopet. Gissa om det gick ett sus av förvåning i bänkarna när prästen säger: Nu är första delen av gudstjänsten över och nu ska vi gå över till den andra delen som är en vigsel.
Det blev en enkel och vacker ceremoni som passade paret perfekt. Bruden tog av sig koftan hon haft på sig under dopet och under den hade hon en blå sommarklänning som matchade de blåa blommorna i brudbuketten perfekt.


Det nygifta paret fokuserade på sin nydöpta dotter under fikat efter dopet/vigseln. De gifte sig verkligen för sin egen skull och inte för att få några presenter eller en massa uppståndelse. Självklart tror jag att alla gifter sig för att de vill leva med varandra, men här var det extra uppenbart att de inte gjorde det för någon annan än sig själva. Helt rätt tycker jag.

Bröllopstårtan var speciell, men väldigt god. Den såg ut som en vanlig prinsesstårta förutom att den hade en annan färg. Jag tyckte att den smakade svarta vinbär, men sen fick jag höra att det var skogsbär. Kul med nåt lite annorlunda.


Eftersom jag tycker att det är så roligt att fota, så kunde jag ju inte låta bli att ta några foton på brudparets ringar.


Lilla prinsessan skötte sig snyggt under hela dagen. Hon satt som ett ljus i kyrkan under dopet och när det var över och vigseln började så somnade hon i mitt knä. Under fikat satt hon och höll låda i sambons knä. Hon var på strålande humör. Jag hoppas att hon är på lika bra humör under sitt eget dop. Det börjar ju så smått närma sig. Bara drygt två veckor kvar.

Inga kommentarer: