torsdag 10 juli 2008

Vedervärdiga växt, vik hädan!

De två senaste dagarna har jag tillbringat i trädgården. Det hade kunnat vara hur mysigt som helst, men det har mest varit jobbigt. Jag har ägnat mig åt att dra upp tistlar ur gräsmattan. I fjol när vi köpte huset hade vi ett trädgårdsland fullt av tistlar. Det såg ut så här.
Eftersom många av tistlarna blommade eller var överblommade så spred sig fröerna MYCKET!
I år har jag med andra ord fått dra upp dubbelt så många tistlar. Så här såg det ut innan jag började. Ett hav av tistlar.

Klicka på bilden för förstoring.

Totalt lyckades jag fylla fyra sopsäckar med denna vedervärdiga växt. Nu hoppas jag innerligt att jag ska slippa dra några nästa sommar. Jag önskar att någon kunde uppfinna en tisteldödare. I så fall borde den personen få nobelpriset!

Jag och sambon har börjat fundera på vad vi ska göra av trädgården. När dräneringen är gjord så kan vi ju faktiskt börja fixa, men jag tror vi väntar till nästa sommar så att vi hinner fundera klart på hur vi ska ha det. Jag har dock hittat ett fågelbord som jag absolut vill ha på framsidan av huset. Finns att titta på här.

Inga kommentarer: